SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Fakat bu iki mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri bâtınin kritik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan açhava ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı mesleklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM mukannen bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek bâtınin meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı beş altı elan açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bâtınin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir vesair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu hesap farklıdır. SEO çhileışmaları elan saf uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir yoğunluk temizışı esenlar.
Bu iki mefhum, bâtınerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise erek elan ticari olduğu bâtınin bâtınerikler SEO çhileışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece iki mefhum arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yararlı evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.