Logo nedir? Kelime anlamı olarak temel katlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak maslahatletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük anlamının dışında, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan zat yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı az çok önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını yapacak zat yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkırmızıışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş sahaı ile faaliyette mevcut şirketler yürekin henüz çok tercih edilebilir. Hiçbir bir sektörde çalışma gösteren maslahatletmelerin umumiyetle logoları dalü temsil eder. Lakin takkadak şu denli dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolaylık anlaşılır, hatırlanması kolaylık, kabil olduğunca azca adetda renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine şık olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıgün gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman da sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu fen çok önemlidir.