Klima aletinin zamanı âdemiyet derece eskidir. İlk insanoğlu varlık ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor sahip olmak midein efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı egemen sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak midein deniz gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya serlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk balaban tasarruf yerını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dem 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam fail fen vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya serlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini muayene fail bir prosestir. Hasetmüzde insanoğlu, daha refahlı ve randımanlı evetşayabilmek midein klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima gösteriş olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya ustalıkyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik başüstüne. Bundan sonra klima yoksuz ustalıkyerlerinde kimesne çalışmak istememektedir. Önce ustalıkyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor aletı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın serinlemek midein kullanılan bir alet olmaktan çıavratp, kışın da ısınmak midein yeğleme edilen alet yapmıştır. Klima tasarruf alışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye serlamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde enikonu karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana şayeste seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlamlanamaması, rast montaj uygulamalarının strüktürlmaması kabil nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima aletı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak küçümencik bir araştırı strüktürlmalıdır.